Seindah Bicara ..

Saturday, November 6, 2010

Cara senang update blog

Wah, bukan senang nak update blog, mungkin kali ni saya nak kongsi sikit macam mana nak update blog dengan senang. Senang? taklah senang sangat, ia masih perlu berusaha ia takkan jatuh bergolek depan mata.


  • Bawa buku catatan

Bunyinya macam budak2, tapi hakikatnya penting jgk bawa buku catatan ni. Ye la, sbb kadang2 idea tu datang secara tidak disangka.. Bila kita jalan-jalan ternampak ikan dan tiba-tiba timbul idea nak tulis tentang jenis-jenis ikan, jadi tu lah bergunanya buku catatan tu..


  • Tutup semua godaan

Ini juga penting, bukan sahaja godaan datang dari kekasih, tapi ia juga datang dari laman web lain..terutama yang ada bunyi seperti chating. cubalah berdisiplin sikit, tutup segala godaan tu, baru tenang menulis..


  • Buat isi penting

Semua cikgu yang ajar karangan BM akan suruh kita buat isi penting dulu. Bukan apa, takut nanti idea yang ada akan lari entah kemana, kalau kita tulis dulu isi penting barulah idea tu tak lari.


  • Berdoa

Inilah paling penting..doalah lepas tulis artikel supaya apa yang kita tulis tu dapat pahala, ramai orang kunjung dan orang komen...

Gambar hiasan dari :http://iptek.tvone.co.id/berita/view/35834/2010/04/04/ipad_muncul_penjualan_netbook_merosot/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...